School is "begonnen" - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu School is "begonnen" - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tamara Blonk - WaarBenJij.nu

School is "begonnen"

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

05 Februari 2014 | Hongarije, Boedapest

Eerst even een update van de afvoer-situatie. Op zaterdagavond is het mijn huisbazin gelukt om nog een loodgieter te regelen, die stond zondag om 9 uur voor de deur en heeft vervolgens de afvoer gemaakt, tot mijn grote vreugde! Wat betreft ‘het spook’, mijn eten blijft onaangeroerd en er zweeft niets door het huis waaruit ik concludeer dat de andere kamer dus niet verhuurd is.

Deze week is school officieel begonnen maar dat had niet iedereen in de gaten. De leraar die ons maandag Hongaarse geschiedenis en cultuur moest geven kwam namelijk niet opdagen. Na een half uur vruchteloos wachten ben ik van ellende maar gaan winkelen, ook geen straf :)
Mijn eerste les dinsdag heb ik denk ik zelf niet helemaal goed gepland want in het lokaal was niemand, er waren geen studenten en er was ook geen leraar. De Hongaarse les ’s middags was dan eindelijk de eerste ‘echte’ les, de haakjes staan er omdat de helft van de klas niet wist dat we op dat moment Hongaars hadden dus deze les was meer introductie. Woensdag begon het dan écht echt, de eerste les was gelijk een koude douche want het is daar de bedoeling dat ik van alles en nog wat ga berekenen.. Dit is niet helemaal voor mij weggelegd maar ik ga het gewoon proberen. Verder had ik (even vrij vertaald) consumenten relatie management, dit was echt een slecht staaltje lesgeven want de leraar en lerares (jaja, het zijn er heus twee) dreunden letterlijk op wat op de PowerPoint presentatie stond. Het niveau is om eerlijk te zijn vrij laag, wat niet zo heel erg is want dan heb ik meer tijd voor andere leuke dingen, maar het is niet leuk om dingen te herhalen zoals nu al gebeurt.

Afgelopen weekend heb ik kennis gemaakt met het Hongaarse uitgaansleven en dat is prima bevallen, mede doordat het onwijs goedkoop is. Ik heb tot nu toe 3 Hongaren ontmoet tegenover 15 fransen, 10 spanjaarden, 2 brazilianen, 5 duitsers en nog wel een paar van andere nationaliteiten. De fransen vind ik het leukst want hun accent is echt heel schattig. Het is soms erg lastig om ze te verstaan omdat ze de klemtoon zo anders leggen en in het algemeen echt heel slecht Engels spreken maar het is ze vergeven. Een andere reden dat ik ze zo aardig vind is vanwege iets wat maandag gebeurde toen we ergens een drankje gingen doen. Ik stond te praten met een Franse jongen (in het Engels), toen een française in het Frans tegen hem zei: waarom spreek je Engels met haar, ze is toch frans? Niet verrassend dus dat de fransen hoog op mijn favorietenlijstje staan :)
Donderdag staat het officiële welkomsfeest op het programma en vrijdag ben ik vrij. Een vriendin van me komt een weekeindje dus dat wordt heel erg leuk :) Wislad!

  • 06 Februari 2014 - 00:24

    Lidy-Anne:

    Leuke verhalen!! Ik ga ze volgen ;)

  • 06 Februari 2014 - 20:34

    Xopa:

    Rustig begin dus...
    Ook niet verkeerd om even je rekenknobbel weer te trainen. Of schrijf ik nu iets verkeerds...
    Mooi weekend toegewenst en... Wislad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 26818

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 30 Juni 2015

Uitwisseling Hongarije

Landen bezocht: